środa, 22 października 2014

War. War never changes. - pierwszy trójmiejski turniej Podboju

Stało się! W poprzednią środę rozegraliśmy pierwszy (ale bynajmniej nie ostatni) turniej w Podbój (lub, jak mówią renegaci z zagraniczną wersją: "Conquest"). Jako trójmiejski bloger czuje się niemal zobowiązany, aby napisać trochę odnośnie tej wiekopomnej chwili. Co by przyszłe pokolenia wiedziały, że "zaczęło się w Gdańsku" i tak dalej...

Chociaż graliśmy przed premierą na proxach w około 16 osób (co prawie jest frekwencją na miarę OMP Star Wars), to niech będzie, pewnie niektórzy mieli grę w rękach jeszcze szybciej. Bez znaczenia. "Prawdziwych mężczyzn poznaje się nie po tym, jak zaczynają, ale jak kończą". Przekładając to dosyć luźno: nie jest ważne,gdzie grano po raz pierwszy, ale w jakiej frekwencji. A Trójmiasto to baza ponad 20 graczy, gdzie na pierwszym turnieju było 18 osób (porównywał do innych gier nie będę, bo to ani miłe, ani potrzebne).

Dobra, dosyć tego bezsensownego bajdurzenia. Mamy scenę, jest super, są turnieje. Pierwszy został nazwany "War. War never changes.". Idealnie na pierwszy turniej. Na wojnę ruszyła znaczna grupa, a będzie się ona powiększać, bo niektórzy z różnych przyczyn nie dotarli (a to zaraz Nurgla zatrzymała Magicznego Marcina, a to Slaanesh kogoś skusił). 18 osób jednak to wg mnie świetna frekwencja. Sądzę, że 20 osób przebijemy.

Skoro to turniej, to trzeba wziąć jakiś deck. Testowałem trochę i nie byłem pewien czym zagrać. Postawiłem na Chaos, ponieważ bardzo spodobała mi się idea wzywania dużych Demonów za poświęcanie słabych Kultystów. Postanowiłem na połączenia z Orkami, bo: Rokkit Launcha (Ranged na Opętanego/Legion Alpha) oraz Snotlingi (z Liderem biją za 2). Do tego postawiłem na 3x Burza Osnowy oraz 3x Burza Ognia Tzeencha - bo obrażenia i tarcze. Wyszedł taki oto deck:

Zarathur, High Sorcerer (Zarathur, Wielki Czarnoksiężnik)

Total: (50 cards, 19 distinct)

Army Units: (29)
4x Zarathur's Flamers (Płomieńce Zarathura)
2x Xavaes Split-Tongue (Xavaes Rozdwojony-Język)
3x Chaos Fanatics (Fanatycy Chaosu)
2x Black Legion Heldrake (Heldrejk Czarnego Legionu)
3x Vicious Bloodletter (Okrutny Krwiopuszcz)
3x Splintered Path Acolyte (Akolita Podzielonej Ścieżki)
3x Possessed (Opętany)
3x Alpha Legion Infiltrator (Infiltrator Legionu Alpha)
3x Rogue Trader (Wolny Kupiec)
3x Void Pirate (Pirat Pustki)

Attachments: (4)
1x Mark of Chaos (Piętno Chaosu)
3x Rokkit Launcha (Rakietomiot)

Events: (14)
2x Infernal Gateway (Brama Piekieł)
3x Snotling Attack (Atak Snotlingów)
3x Promise of Glory (Obietnica Potęgi)
3x Tzeentch's Firestorm (Burza Ognia Tzeentcha)
3x Warpstorm (Burza Osnowy)

Supports: (3)
1x Shrine of Warpflame (Świątynia Płomienia Osnowy)
2x Fortress of Madness (Forteca Szaleństwa)

Zacznijmy zatem opis gier!

Runda 1
vs. Góral, TAU 1:0
Pierwsza gra. Wiedziałem, że Tau będą cisnęli ekonomicznie i na dodatkach (RIP Burza Osnowy). Do tego pewnie same tarcze na ręce. Na szczęście miałem niezłe podejście ekonomiczne. Potem zaś zdobyłem jedną planetę, drugą. Przeciwnik nie miał dużo tarcz, do tego potrafiłem zabijać jego jednostki. Planeta dająca zwycięstwo - Góral coś tam wystawił. Hm... Wchodzi Krwiopuszcz. Z Liderem czyści planetę. Uf, udało się. Dzięki wielki za gry.

Runda 2
vs Tymek, AM 1:0
Kolega nie miał może złego startu, ale ja miałem na ręce bodaj 2 Płomieńce - a u Tymka nie było niemal tarcz. Udało się przejąć kontrolę , przycisnąć ekonomicznie, wystawić z Planety Heldrake'a (już dokładnie nie pamiętam, czy w tej grze tak było). Potem spokojnie wygrywałem planety, aż uzbierałem odpowiednie symbole (chyba już w 3 lub 4 turze). Dzięki za grę - gdyby podeszły tarcze, to zagralibyśmy pewnie dłużej.

Runda 3
vs Vendell, SM 1:0
Wreszcie gracz, którego rozpoznaję. Jednak nie ma z czego się cieszyć - ogranie oraz Space Marines (silna rasa, stanowiąca 2/3 tego turnieju). Wiedziałem, że łatwo nie będzie. Na szczęście doszło bardzo dobrze ekonomicznie. Przeciwnik zaś nie miał prawie wcale ani zrzutów, ani zasadzek. Nie mógł mnie zaskoczyć - a mój Chaos spokojnie zdobywał planety. W końcówce było trochę nerwów, ale zabrakło odpowiednich kart u przeciwnika - 3 wygrane po 3 rundach. Dzięki za grę, mimo wszystko nie było łatwo.

Runda 4
vs Wujtrator, AM 0:1
Wiedziałem, że z Wojtkiem będzie ciężko. Znałem jego deck, ale to mi nie pomogło. Kluczowy był moment, kiedy mój Lider został skrwawiony (przez własną głupotę - zaryzykowałem atak, ale Wujtrator miał tarczę). Potem uświadomiłem sobie, że teraz Lider stał się słabym punktem mojej armii. Do tego ekonomicznie było ciężko. A Wujtrator zabijał moje jednostki, zdobywał planety - i spokojnie dowiózł zwycięstwo. Dzięki wielkie. Co prawda wg mnie przegrałem przez własne błędy, ale należy pamiętać, że ty ich prawie nie popełniałeś. Gratuluję wygrania turnieju.

3-0-1. Niby dobry wynik, ale uplasowałem się dopiero na 5 miejscu - Buhcholze mnie oszukały! Dzięki wszystkim za granie. Oby więcej takich turniejów, oby więcej graczy. Do zobaczenia w sobotę!

Tu jeszcze pełne wyniki:

Klasyfikacja końcowa    +----------------------------------------------------------------------------------------------+
|  #  | Gracz             |Frak.| LG |Punkty|  MB  |  B  |  W-R-P  |  +/-  |
+----------------------------------------------------------------------------------------------+
|   1 |  'wujtrator'      | AM  |  4 |   10 |   15 |  29 |   3-1-0 |   6/0 |
|   2 |  'Troll'          | DE  |  4 |   10 |   15 |  28 |   3-1-0 |   6/0 |
|   3 |  'Bartek'         | DE  |  4 |    9 |   12 |  25 |   3-0-1 |   6/2 |
|   4 |  'Markus'         | ELD |  4 |    9 |   12 |  21 |   3-0-1 |   6/2 |
|   5 |  'Kubala'         | CHA |  4 |    9 |    9 |  20 |   3-0-1 |   6/2 |
|   6 |  'Vendell'        | SM  |  4 |    6 |   18 |  34 |   2-0-2 |   4/4 |
|   7 |  'gumek'          | ELD |  4 |    6 |   15 |  28 |   2-0-2 |   4/4 |
|   8 |  'Yogi'           | SM  |  4 |    6 |   15 |  27 |   2-0-2 |   4/4 |
|   9 |  'Kacpi'          | SM  |  4 |    6 |   10 |  22 |   2-0-2 |   4/4 |
|  10 |  'eosdoom'        | SM  |  4 |    6 |    9 |  15 |   2-0-2 |   4/4 |
|  11 |  'Elvis'          | TAU |  4 |    5 |    6 |  11 |   1-2-1 |   2/2 |
|  12 |  'Basia'          | SM  |  4 |    4 |   11 |  24 |   1-1-2 |   2/4 |
|  13 |  'Tymek'          | AM  |  4 |    3 |   12 |  21 |   1-0-3 |   2/6 |
|  14 |  'Killa'          | TAU |  4 |    3 |   11 |  21 |   1-0-3 |   2/6 |
|  15 |  'Hroost'         | CHA |  3 |    3 |    6 |  16 |   1-0-2 |   2/4 |
|  16 |  'zleX'           | DE  |  3 |    3 |    5 |  18 |   1-0-2 |   2/4 |
|  17 |  'Góral'          | TAU |  3 |    1 |    5 |  17 |   0-1-2 |   0/4 |
|  18 |  'Jaro'           | SM  |  3 |    0 |    3 |  12 |   0-0-3 |   0/6 |
+----------------------------------------------------------------------------------------------+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz